رئيس سازمان بازرگاني استان یزد:
ادغام وزارت بازرگاني و صنايع و معادن گامی موثر در رشد توليدات داخلي و صادرات

رئيس سازمان بازرگاني استان یزد گفت: ادغام وزارت بازرگاني و صنايع و معادن در رشد توليدات داخلي و توسعه صادرات در عرصه اقتصادي تاثيرگذار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرگانی استان یزد ، مهراب اسكندري با اشاره به گردهمائي مشترك معاونين وزير و رؤساي سازمان‌هاي صنايع و معادن و بازرگاني سراسر كشوردر خصوص ادغام گفت: در ارتباط با تغيير فضاي كسب و كار و توليدات صادرات‌گرا عمده نگراني‌ها و دغدغه‌هايي بود كه مسئولان كشوري را به اين سمت و سو هدايت كرد كه در جهت ادغام دو وزارتخانه عظيم و مؤثر در حوزه‌هاي مختلف سياسي ، اقتصادي و .... اقدام نمايند.

وي اظهار داشت: با اجراي ادغام ، بحث صادرات و توليدات داخل كشور و همچنين كيفيت محصولات داخلي ارتقا مي يابد و اين مهم مي تواند به عنوان نقطه عطفي در راستاي رشد و توسعه اقتصاد كشور باشد.

اسکندری ايجاد فضاي كسب و كار مناسب را از جمله اهداف اداغام دانست و گفت: ريشه ديگر فلسفه ادغام تحقق اصل 44 قانون اساسي كه يكي از اصول بسيار اساسي در جهت تعالي بخشيدن به حوزه اقتصاد بويژه انجام مديريت آن توسط بخش خصوصي است.و این کوچک سازی دولت در رشد و جهش اقتصادي كشور موثر خواهد بود و در اين راستا ادغام دو وزارت بازرگاني و صنايع و معادن بسيار منطقي و قابل برنامه ريزي است.

وي تصريح كرد: با اين اجراي اين طرح ، مي توان روز به روز شاهد توسعه همه جانبه عرصه اقتصادي كشور باشيم و گام هاي موثري در جهت كوچك سازي دولت و اقدامات عملي براي رشد اقتصادي كشور برداشته شود

مهراب اسکندری با اشاره به گفته وزير بازرگاني كه" چيزي از وظایف هر دو وزارتخانه كم نشده بلكه وظایفشان به مراتب نسبت به گذشته سنگين‌تر و بيشتر شده است " گفت: خوشبختانه ما در استان خودمان هم شاهد هستيم كه هر دو سازمان صنايع و معادن و بازرگاني از لحظه آغازين بحث هيچ‌گونه خللي در روند فعاليت‌هاي اجرائي به خودشان راه ندادند چراکه به جايگاه و مرتبه فرد نگاهي نداشته اند بلكه براساس تكاليف ، وظايف خود را انجام دادند.

وي با اشاره به صحبت وزير بازرگاني كه "ما وزارتخانه را براي 30 سال آينده مي‌سازيم "گفت: ما بايد هم قسم شویم كه در جهت تحقق اهدافي كه براي اين وزارتخانه در قالب ماموريت تعريف خواهد شد به يك جايگاهي با توجه به اهدافي كه پيش‌بيني شده برسیم

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صیانت از نیروی انسانی گفت: اين سازمان‌ها به همين تركيب مي‌مانند و با همان اختيارات و جايگاه كار خودشان را ادامه خواهند داد

وي از پايلوت قرار دادن چند استان در ابتدا خبر داد و گفت : احتمالاً پايلوت قرار دادن چند استان در شروع با هدف بررسي نکات مثبت و منفي ادغام صورت خواهد گرفت و بعد به كل استان‌ها عمومیت داده خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا